2014. 10. 05.

Kisújbánya (Kelet-Mecsek)

Sziasztok!

Egy családi program apropóján ellátogattunk Kisújbányára és környékére ünnepelni, szalonnázni és természetet járni. A kilátás és a környezet valami csodálatos volt, a természet megmutatta utolsó, tél előtti báját. A fák ezer színben pompáztak, a falu melletti rét még zöldben virított, megtűzdelve gyönyörű őszi kikericsekkel.
Kisújbánya melletti rét
A falu előtt kialakított pihenő és tűzrakó helynél táboroztunk le és láttunk neki az ünnepi sütögetésnek és lakomának. A pihenőhely és környéke gondozott, rendezett volt, a fű szépen le volt nyírva, látszott hogy van gazdája, sehol egy eldobott csikket, szemetet nem láttunk.

Kisújbánya - szalonna sütés
Kisújbánya - pihenő, tűzrakó hely
Kiadós ebéd után még volt erőnk felkapaszkodni a Cigány-hegyi kilátóhoz, ahonnan a csapat egyik tapasztalt túrázója szerint a legszebb kilátás tárul elénk a Mecsekre (az igazat megvallva van benne igazság).
Cigány-hegyi kilátó
Kilátás a Cigány-hegyi kilátóról
A "túra" után palacsintáztunk, kávéztunk, söröztünk egyet Kisújbánya kedvelt vendéglőjében a Klumpás Konyhában. A kiszolgálás és a kert kifogástalan volt és az árak sem vészesek (dobozos Soproni 300 Ft, palacsinta 160 Ft).
Klumpás Konyha - bejárat
Klumpás Konyha - kert helyiség
Egy ilyen nyugis délután után fájó szívvel hagytuk ott a természet lágy ölét, de ha lesz lehetőségünk visszatérünk, nem először és nem utoljára. Aki még tud a hátralévő kellemes őszi időben, feltétlenül látogasson el Kelet-Mecsek ékszerdobozába.