2015. 09. 01.

A Tettye és a Havihegy ölelésében

Sziasztok!

A strandidőnek és a nyári szabadságnak is lassan vége, így a városban kerestünk délutáni időtöltést, a természethez közeli, kicsit kirándulós, kicsit városias programot elképzelve magunknak. Némi latolgatás után a Tettye és a Havihegy mellett döntöttünk. A belvárosból elég kapatós emelkedőkön lehet feljutni ide, de a 32-es busszal is meg lehet közelíteni a helyszínt, higgyétek el, megéri!

Kilátás a Tettyére, háttérben a Havihegyi kápolna
Először a Tettye feletti sziklán álló keresztet néztük meg, ahonnan fantasztikus kilátás nyílik a városra. Szelfikirályoknak kötelező helyszín, mi is belefutottunk egy-kettőbe.

Kereszt a kápolna mellett
Kereszt a Tettye feletti sziklán
Utána a szépen felújított sétányon a Havihegyi kápolna felé vettük az irányt. A kápolnába mindenféle jegyvásárlás és adomány nélkül beengedtek minket egy kicsit körülnézni, aki erre jár és nyitva találja, feltétlenül nézzen be.

Havihegyi kápolna
Sétány a kápolnához
Utána a Tettyére és a városra néző mecsekoldali kilátóhoz "másztunk" fel, amihez elég rögös út vezet, úgyhogy érdemes vastagabb talpú cipővel készülni, mert a sziklák elég élesek imitt-amott. A tériszonyt pedig érdemes otthon hagyni... :)

Azért kell egy kicsit mászni a kilátáshoz
Megéri felmenni! :)
A kilátó nincs olyan fényes állapotban, de a felvezető út melletti padon azért el lehet romantikázni és gyönyörködni a kilátásban.

Kilátás a Mecsekoldalból.
A Tettye parkba most nem ugrottunk be, de itt is el lehet tölteni egy délutánt, főleg aki gyerekkel vág neki a túrának. Majd egy későbbi blogbejegyzésben talán erről is írok. ;)

Pad a romantikázáshoz.
Az őszi kirándulós időben, aki csak teheti, látogasson el Pécs egyik legszebb részére egy kicsit kikapcsolódni és élvezni a természet közelségét és a gyönyörű kilátást városunkra.